Mot sängen!

Nu tänkte jag vara duktig och lägga mig. Har letat inspiration på google efter några roliga frisyrer. Är så trött på mitt hår! Det bara hänger, är platt, tunt, tråkigt. Ueewh. Och snart måste jag låta mössan ligga hemma för annars lär mitt huvud dö av överhettning. Haha.

Har underbart sköna kuddar att vila huvudet mot! Kolla bara :D

My Little Ponny, nu ska jag drömma som en femåring igen..


Nya skor

Hej världen. Visst har det varit en underbart fin dag idag? Sol och hyfsat varmt, det gillas! :D
Hade en kort dag idag. 09.45-13.55. Dataprovet kändes som det gick! Inte mycket mer än så, hehe. Iaf, efter skolan drog jag, Lovisa och Jenny ner till stan. Gick i ett par timmar. Och jag fick köpt ett par skor. Börjar bli aningen varmt i vinterstövlarna nu, och de har dessutom gått sönder. Jag brukar vara duktig på att slita ut mina skor, ehe...

Blev ett par fejk converse. Känner inget behov av att ha märket så jag tyckte dem funkade bra.


Ge oss åldern mellan 14-15 tillbaka då.

Alla har vi väl varit fjortisar någon gång i livet? 8:an var höjdpunkten för oss. Hur konstigt det än låter, saknar jag det. För vem vill inte vara:
100% Fjortis
100% Failblond
100% Översminkad
100% Korkad
och 1000% Lycklig

Håkan Hellström-Gårdakvarnar och skit





Nu ca 2 år senare testade vi på att vara fjortisar igen. I den mån att vara översminkade, korkade och lyckliga. Men jag kom inte tillbaka till Gårdakvarnar och skit. Det går inte att uppnå den känslan igen.

Secondhand Serenade-Why




Samma personer, samma plats. Ändå så olika och förändrade. Säg mig var vi gick från unga, dumma och lyckliga, till "vuxna", dumma och kaos. Förstår inte...... Satan vad ont det gör.

Athletica och Kinamat

Kan börja med att säga att jag typ sov halva dagen igår, den halvan då jag inte befann mig i skolan. Därav en bloggfri dag.

Idag har däremot varit en vaken och lugn dag. Hade redovisning för 6:or på min gamla skola, pga vårat projekt. Vi babbla om massage och gjorde det med dem, de tyckte inte att det var sådär askul, men det funka. Därefter väntade en 2.5timmars lång håltimma. Så jag, Lovisa och Jenny drog och åt kinamat. Riktigt gott. Men jag borde egentligen inte slösa bort mina pengar på sånt. Har knappt något kvar efter gbg, ehe..
När maten var uppäten hade vi idrott på Athletica. Var faktiskt riktigt roligt. Körde Step Up och Core. Jag märkte av hur jävla otränad jag är! Haha. Hade inte varit helt fel att börja träna kanske. Men orka?!

Borde plugga. Har dataprov imorgon, uppvisning på musiken på torsdag, redovisning i både svenska och arbetsmiljö på fredag. Även ett allt för uppskjutet naturkunskapsprov på tisdag. Ehhh, orkar inte......

Känner mig lite skev, ser även lite sne ut..

Äppelpaj

Har duschat och krämat(smörjt) in mig nu, känner mig genast mycket fräschare! Ställde mig även och gjorde en äppelpaj som jag just nu mumsar i mig. Det finns knappt något godare på en söndagkväll. En chipspåse lockar faktiskt inte lika mycket längre.

Ska försöka sova tidigt idag, ska med mamma och Morgan till Halmstad imorgon för att han ska operera sin fossing. Så jag måste dra mig upp vid typ 05.15. Ueeewh.:( Och jag som börjar 09.45 på måndagar. Men vad gör man inte för sin familj? ;)
Innan jag ska sova blir det dock film. Luftslottet som sprängdes går på 1:an. Riktigt bra filmer de där.
Natti bloggen <3

We Are One

Mina tjejer här då!
Cassi
Lovisa och hunden Tova
Lovisa och Jenny
Jag och JennyPenny
Lizette med partyhatten på!
Lovisa, Jenny och maaaat!
Paket med våra fina presenter..
..innehöll ett svärd för såpbubblor + en fin kompissten. Lizette och födelsedagsbarnet Felicia!
Tårtan. Kladdkaka med digestive(stavning?)
Avslutar med bild på fina Lovisa, Jenny och Cassi<3


Surprise Felicia!

Hej världen! Kunde ju inte skriva mer om kvällen igår, utifall att Felicia skulle ha checkat in här. Vi hade nämligen planerat att överraska henne! Var ju menat att ha skräck kväll, men istället fixade vi thaimat, köpte presenter och hade en mysig kväll. Hon blev väldigt glad och överraskad, så kvällen blev helt awesome. Precis som jag trodde igår!
Ska fixa bilderna så kommer de upp sen, keep up!

Girls night

Nu har jag fixat mig inför ikväll. Ska ha tjejkväll med mina fina flickor. Ska äta mat och se på film. Kan berätta mer ingående när jag kommit hem. Ska fixa mig lite till innan jag drar. Hoppas på en awesome kväll med dem, som det brukar bli.

Lovade ju även att visa en dagens klädstil,haha. Så här är några bilder!




 

 

 


Shoppingen från Göteborg

Får väl hinna med det här snabbt nu då. Inte jättebra bilder men de får duga. Den tredje tröjan får komma upp senare i en outfit, för nu ska jag handla!






Home from Götet!

Äntligen! Hemma efter en underbar dag i Göteborg, och som mina fötter ömmar:( Men jag hittade iaf några plagg! Närmare bestämt 3st ! Haha. Fick köpt 2 tröjor och en tjockiströja. Även om det inte var mycket alls, är plånboken genast halv tom igen, damn! Vi gick runt det mesta i Nordstan. Fast vi besökte även Arkaden. Och mat på Donken fick det bli. Tjockt! Sen vid 19.40 tog vi tåget hemåt.

Lovade ju att ta bauuuta mycket bilder, men näh. Blev inte så. Tog några som jag kan lägga upp. Även på sakerna jag köpte, men det får bli imorgon, för ljuset på kläderna blev så jädra orättvist nu. Färgerna skiftar fel. Så, bjuder på några söta bilder på fina Lovisa, sen säger jag faktiskt godnatt! Ska upp tidigt och gå ut med reklamen, dör lite...




Avslutar med en charmig bild på mig själv, lovely..


Vila inför Göteborg

Nu har jag gjort en del på pluggandet, ueewh. Jädra tråkig skit de. Har även hunnit med en dusch och lagt kameran på laddning. Ska snart dejta min säng och få en skönhetssömn inför resan imorn. Har lovat mig själv att köpa MINST ett plagg. Men gärna flera om jag hittar något. Lovar även att ta massa bilder. Även om det kan bli suddiga, oskarpa och tråkiga.

Vi hörs imorgon. Hinner kanske inte uppdatera innan vi drar, men troligtvis när vi kommer hem.

En sådan här säng vore inte fel att ha, fett cool..


Utv.samtal och plugg

Hade ju som sagt utvecklingssamtal idag. Gick faktiskt riktigt bra, fick mycket beröm och vår lärare tyckte jag var en duktig och ambitiös tjej. Det enda negativa var väl efterhalken med naturkunskapen, men det visste jag redan om. Ska göra det provet om någon vecka.

Nu, eftersom jag ska bevisa att hon hade rätt om att jag var duktig, ska jag plugga lite arbertsmiljö och säkerhet. Vi har eget arbete, mitt ämne är rehabilitering. Och det ska vara klart imorgon. Kan väl avsluta med att säga att jag inte ens börjat, ehe.....


Talking to the moon, trying to get to you..

En allt för trasig själ och en allt för oförstående hjärna. Orkar inte....
Det blir fel, slår bak ut. Allt går snett men det tar aldrig riktigt slut.

Himlen faller ner,
det svider till där kniven skar,
jag har varit vaken hela natten,
känt om hjärtat sitter kvar.

Jag har litat på imorgon
som en troende tror.
Jag skulle gjort så annorlunda
om jag gick i andra skor.

Jag har härjat krig i huset,
och jag har härjat krig i mig.

Den känslan som du lämnade när du vände bort din blick, berätta hur du gör....

Minns du var vi ville landa? För jag har glömt det gång på gång...


Shakespear

Tjo på onsdagen. Vilken seg men ändå snabb dag det har varit. Hade slapp data och svenska på morgonen. Eller, började 9.45, mohaha. Sen på eftermiddagen, alltså 13.00 hade vi engelska. Några på skolan hade gjort olika tolkningar av Shakespear som vi fick lov att titta på. Var ganska roligt faktiskt.

Har funderat på att titta på "Hamlet" som han gjort. Har sett "Romeo och Julia" och den är ju riktigt bra. Gillar det poetiska i den. Så får väl se om Hamlet är lika bra. Lite historia måste man ju ha med sig här i livet, inte sant?

Övriga dagen har jag städat och donat här hemma. Allt för att fördriva tiden.
Imorgon ska jag ha utvecklingssamtal, aaaaaah, lite nervös nu....


Fönstershoppat på nätet

Åh! Är så galet sugen på att shoppa! Jag som är en riktig bloggmal har under kvällen kollat igenom alla www.Isabelles.nu outfits! Även www.Kenzas.se . Och deras kläder är så galet snygga! Enkla men ändå lyckas de se lyxigt ut. Är så trött på mina egna kläder, vill bara slänga skiten, hehe. Men då har jag ju inget att ha på mig, så skippar nog den idéen. Åtminstone tills plånboken klarar att fylla på nytt.

Ska dra med mig Lovisa till Göteborg på fredag iaf. Införskaffa liiiite nya kläder, till våren. Känns peppande nu. Hoppas det blir något fyndande där bara. Annars blir jag ledsen hest. Älskar Göteborgs utbud. Varberg har ju i princip bara H&M och Gina, eller, bara där jag handar så att säga. Inget annat lockar. Men de affärerna blir ju lätt tråkiga de med.


Dag 24 – Det här får mig att gråta

Finns både mycket och lite som får mig att gråta. Att gråta till filmer och sånt händer inte särskilt ofta, även om de berör. Men när det gäller saker som är nära inpå mig kan det väl bli allt oftare. Några saker som får mig att gråta är:

När mina vänner och familj mår dåligt. Finns knappt något värre än att se de personerna man älskar må dåligt. Oftast är man ju ganska maktlös och kan inte hjälpa till. Och det är jobbigt att veta att hur mycket man än finns så hjälper det inte. Inte mycket iaf. Så det kan få mig att gråta.

Mobbning. Jag har sjäv blivit utsatt för det, och det är fruktansvärt att se någon bli utsatt för det. Nu menar jag RIKTIG mobbning. Inte lite ignoration. Jag kanske inte nögrinar, men kan allt fälla en tår när man ser sånt på tv:n.

När jag mår dåligt själv. Oftast blir det så på kvällen att man tänker efter. När man samlar ihop allt, och då mår jag oftast sämre. Så då kan jag gråta lite, för att det ska kännas bättre efteråt.

Det sista som kan få mig att gråta är nog min egna syn på mig själv. Det faktum att jag bryr mig så jädra mycket om andras åsikter är hemskt. Jag känner mig ofta otillräcklig. Som att alla andra är bättre. Och mitt utseende är jag inte de allra minsta nöjd med. Så det ägnar jag ganska mycket tid åt att må dåligt över.

Ja, det var typ det. Finns säkert mer jag gråter för, men kommer inte på det just nu. Lite uppmärksamhets varning kan man tycka, men det är ju en del av listan den här punkten. Sen har vi väl alla upplevt att man gråter när man skrattar för mycket. Den sortens tårar gillar jag!


Gårdakvarnar å skit

Dem är uppe på taken, alla är högt över staden...

Varje gång gör det lika ont. Svek. Missförstånd.
Såren bildas. Läker. River upp.
Ser alla bilder. Bilder där jag delar samma leende på mina läppar som är på dina.
Unga, dumma, lyckliga.

Och jag saknar dej. Varje gång de skrattar, när de säger att de finns.
För det skulle ju va "du och jag mot världen".

Ont, ont, ont. Orden, texten, dess innebörd. Känner sådan skuld.
Varje gång du löser problemen på det felaktiga sättet.
Vill rädda dig, läka dig.

Istället bildar jag sår. River upp. Det kommer finnas ärr. Synligt.
Men ännu mer på insidan. Vill inte såra mer.

Hur ska det gå? Med ena foten utanför. Vem lämnade vem? Tyck synd om mig nu. Jag ska sakna dej imorgon.

Det kommer bli mitt fel. Det måste vara mitt fel. Det var aldrig mitt fel.

Vid fästningen. För en stund helade ni.

Lovade ju bilder förut, så här kommer det. Inte alls många. Men mer än inget.

Ni gjorde min helg meningsfull, och för ett tag lindrades såren och smärtan inombords. Tänk att några nära vänner helar en så mycket.






Kallbadhuset

Sociten

Havet. De 3 senaste bilderna taget uppifrån fästningen.


Ännu en helg med nya minnen (lång text)

Tänkte återberätta helgen nu. Har varit med Lovisa, Hampus och Johannes från ca 18.00 i fredags, till ca 18.00 igår (söndag). Så därav har jag inte uppdaterat.

Fredagen: vi hämtade upp mupparna på stationen. Åkte sedan hem till Lovisa och mest bara satt på hennes rum. Sen åt vi lite mat, mumma. Återvände till hennes rum och dampade. Bestämde oss för att jag skulle sova där så vi drog mot mig för att hämta saker. När det var avklarat stack vi till statiol eftersom killarna ville ha Monster.
Såg några filmer efter det, halft psyko sådär, haha. Lovisa slocknade. Hampus och Johannes var jobbiga men till slut somna oxå dom. Och vid 03.30 sov vi allihopa.

Lördagen: Lovisas föräldrar skulle iväg så vi blev ensamma hemma. Gick ut en sväng med Rambo på Enebacken. Var faktiskt helt okej väder. Efter det drog vi mot fästningen och visade runt killarna där. Utomhus alltså,haha. Lyckade få lite bilder där som kommer upp senare.
Åkte efter det hem igen. Gjorde mat och såg på tv. Resten av kvällen såg vi på film, tjöta, flumma och var allmänt jobbiga mot varandra. Somnade runt 03.30 då med.

Söndag: vaknade av att de två mongona ( Lovisa och Hampus) peta på mig. Efter många om och men gick jag tillslut upp med dom + de sista mongot, och åt frukost. De var sen snälla och följde med mej ut med reklamen. Pjuuh, jobbig skit. Sen blev det mat hos Lovisa och av den tiden som var kvar varva vi ned på hennes rum och såg på film/tv. Sa hejdå till killarna på stationen runt sex.

Ja, det var helgen. Om man ska förfina det. Men kände att texten hade blivit 100000km lång annars. Blev iaf lite nya minnen för framtiden, och jag fick lära mig en del nya saker. Se på saker ur nya perspektiv, ja. Bilder kommer senare.

Vackra foton för den sena kvällen

Har inte så mycket att blogga om idag ju. Så tänke istället bjuda på några bilder jag fotat. Inte just idag, men sådana jag tagit någon annan dag av lycka.

Denna biden, för ett avslut till vintern...

Och övriga för ett välkomnande till våren..





Denna sista bilden är en personlig favorit. Minns dagen som om den vore igår.



Ny bänk till rummet

Först vill jag säga förlåt, gårdagens raseriutbrott var onödigt. Särskilt när jag vet att en del faktiskt läser bloggen. Sen vill jag även säga förlåt för dålig uppdatering idag. Men vaknade med en ömmande hals och ett snurrande huvud. Så har mest sovit bort dagen. Sen fräschat upp mej inför imorgon, då det är skola igen. Mår inte hundra men vill inte missa för mycket.

Jag lovade ju även igår att visa vad mer jag köpte. Och precis som rubriken avslöjar fick jag köpt en bänk till rummet. Där jag kan förvara smink och hårprodukter, behöver dock fylla upp lådorna mer känner jag. De är lite tomma. Den behövdes iaf eftersom skrivbordet ska ut! Slänger upp lite usla bilder. Orkar inte fixa dem.







It's to late to apologize

Den här vårkänslan, den här dagens lycka. Varför tar det alltid slut? Kan inte en enda jävla dag sluta lika lyckligt som den börjar. Orkar inte med att kvällarna kväver en? Har huvudvärk, mår illa så in i helvete.

Och jag älskar dej, men fan va vi håller på?!

Varenda jävla gång jag tar ett steg framåt så är det ett baksteg för någon. Nu var det för dej? Vem ska man vara, om den man är inte räcker åt alla? Fejka är ju inte okej, så hur fan ska man bete sig? Och nu rinner bägaren över..

Jag lägger ner nu, det blir inte mer.
Jag lägger ner nu, när du inte ser
vad som finns här, eller vad som fanns.

Och att allt är mitt fel vet jag. Det är det alltid. Jag gör fel. Jag har alltid utnämnt mig för att vara övermänsklig, för jag felar mer än andra. Men du om någon borde ju veta att jag försöker? Att jag inte vill såra någon. Nej, nu spelar jag oskyldig igen. Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan....

Och den här bloggen kan ju dra åt helvete, för inte fan sprider den glädje som den en gång gjorde?!!!!!!!!!


44 år + 4 år

Idag är inte heller någon vanlig dag. Min mammas sambo Morgan blir hela 44år! Steget närmre att bli gubbe alltså. Men inte bara det är speciellt idag. Mamma och han har även varit förlovade i 4 år idag. Så blir ett dubbelfirande. Vi åt god middag förut och nu ser de på tv. Händer inte så mycket mer på en födelsedag här. Ska väl äta lite glasstårta sen när vi orkar trycka i oss det, haha.

Glömde även visa ngt mer jag köpte idag. Kommer upp lite senare!



G-kås med pärona

Har under dagen varit på Gekås med pärona. Hittade en del nödvändiga, och onödiga, saker. Lyckades splasha ut dricka över mig själv i bilen med, mums! Eller inte..

Sakerna jag "buya" :

                                                                                 Tröja


Avsminknings-servetter

Nagellack

Plånbok. Min förra var fallfärdig


Örhängen

TattyTeddy nallar

Chips (till helgen)


Dag 23 – Det här får mig att må bättre

Finns väl en hel del egentligen, även om det är så lätt att bara se de dåliga sakerna här i livet. Men detta/dessa får mig att må bättre:

Familjen. Utan mina underbara människor hade jag inte levt idag. Visst kan man bråka och vara allmänt trötta på varandra, men utan dem skulle mitt liv varit kaos. De närmsta banden till lycka är min familj.

Vänner. Kommer inte långt efter familjen. Älskar att ha vänner omkring mig. Mår jag dåligt är det i 99% av fallen mina fina vänner som gör mig glad. Och det är dem jag har alla galna minnen med. Det är helt enkelt ett måste när man vill må bra.

Musik. Ett liv utan musik hade varit som ett liv utan luft för mig, alltså hemskt. Många sömnlöse nätter har musiken helat och lindrat smärtan i hjärtat. En stor medalj till den människa som uppfann musiken alltså.

Komplimanger och uppmuntran. Även om jag oftast säger emot när någon ger mig en komplimang, eller säger att jag är bra på något, så blir jag glad. Om jag då också mår dåligt kan ett par fina ord lyfta mig väldigt mycket. Sen kan det ju bero på vem som säger det och i vilket sammanhang. Men ja, det brukar oftast bättra på humöret.

Kärlek. Alltså i den betydelse till ett förhållande. Därav har jag på sistone mått lite halft, eftersom saknaden efter närhet är så otroligt stor. Att ha familj och vänner hjälper ju såklart, men det är den sista pusselbiten som faller på plats. Ja, kärlek får mig att må toppen.

Mat. Om ni läst min blogg så märker man att mat är ganska mycket den jag är? Låter kanske tragiskt, men mat får mig att må bättre. Just i den mån att jag vet att jag kan äta 1000kg mat utan att gå upp i vikt. Det gör ju hela procedur mycket enklare.

Massa mer. Tusen saker till får mig att må bra. Men det var väl de mesta, största, sakerna. Att bli accepterad och älskad för den jag är, får mig att må bättre. Att andra kan lita på mej och anförtro sig åt mig får mig att må bättre. Att känna mig behövd. Dock får denna listan räcka nu.

Mat, probebly the best thing in the world

Idag har jag i princip bara ätit och ätit och, ätit. Det är verkligen det enda jag gör. Är jag glad äter jag, är jag arg/ledsen äter jag, är jag uttråkad äter jag, är jag hungrig äter jag ( oväntat?). Äta,äta,äta. Och det är ju inte alltid de nyttigaste sakerna. Denna helgen har jag flytit runt i godis och chips, illa! Får verkligen försöka dra ner på det. Som en bit på vägen äter jag lite nyttigheter nu, medans de vuxna äter glass.

Jag äter inte för att leva, jag lever för att äta...

Frukosten idag var potatisgratäng

Lunchen var nudlar

Middagen var hamburgare och pommes

Kvällens nyttigheter ; melon, päron, äpple och banan


Ja, sen kan ni + på dagens onyttigheter, chips och godis, samt läsk. Förstår man att mitt liv inte går ut på så mycket mer än att göra magen glad nu ?

2 days with the best

Från klockan tolv igår, till ca fem idag, har jag lekt med Lovisa. Blev ingen skräckis kväll igår. Istället satt vi och åt mat, berättade om våra egna galna saker som hänt när vi var små. Lärde känna varandra lite bättre.
Sen pratade vi med skåningarna ett tag. Beslöt mig för att sova över hos flickan så hämtade grejer hemma.
Såg en skitdålig svensk skräckfilm "Huset vid vägens ände", amatör på hög nivå! Och dom pratade skånska som grädde på moset. Ah, därefter såg vi på "Sammy's Adventure" , så otroligt bra och gullig.Älskar'n.

Idag har vi varit ute med hundarna på promenix. Spelade noobspel på datan, och bara umgicks. Ja, ganska awsome dagar där ja.

                            Vore ganska, jävla, trasig utan dej gumman. Tack för du finns! <3


Skräckis kväll

Sitter och lyssnar på musik i Lovisas underbara säng. Väntar på att klockan ska bli sex så våra fina flickor Jenny och Felicia ska komma. För ikväll blire skräckfilmer! Har laddat ut med chips,godis å mat. Vilka filmer det blir vet jag inte än. Lär la märkas.
Får se om jag hinner skriva ikväll. Pussar!!

Denna gången, ska jag lyckas

Lite smått övertrött. Men att sova känns fortfarande allt för deprimerande. Datan är bra. Eller. Om man bara hade haft en skärm, utan något på, hade den varit värdelös. Men nu är den bra. För det finns bra människor på den. Jag känner att orden blandar sig i huvudet, därav min blandade text.

Vill känna kärlek. Om så betyder att jag måste vända på varje sten i hela världen, för någonstans borde väl en kille finnas? Inget tjat om närhet och gemenskap. Men att ha någon att skratta med, att göra saker med, bara känna att det klickar till. Känslan som gör en hel inombords. Finns inget annat som får mig att känna den känslan. Eller jo, musik helar mig. Men inte kan jag skratta med musiken? Känns väl lite väl psykovarning där?

Lite för trött. Fortfarande lite för ensam. Vore så enkelt om någon bara gav mig en knuff i rätt riktning, på rätt person. Så att jag sen bara kunde satsa. För nu är jag för virrig. Vet inte var jag ska börja. Vet inte vem jag är. Äsch, vilket meningslöst tjat och babbel.

Vad är kärlek? Hemskt, förfärligt, och alldeles,alldeles......underbart.


Ingenting är magiskt, och det är så tragiskt

Skulle egentligen haft en underbar helg i Karlstad med min kära mamma och syster. Njutit av livet och haft roligt. Samlat på sig några minnen till för framtiden.

Men istället skulle jag stanna hemma och ha en myskväll med mamma. En kväll då vi kunde äta god mat och
skratta åt onödiga saker. Prata och njuta av att en mor och dotter fick spendera tid tillsammans. 

Istället blev det en hemmakväll, utan det mesta av det där. Ingen efterlängtad kväll. Men vad trodde vi egentligen?

Och vad betyder allt det där? Ingen mening att lita till ord, eller hoppas på något vackert. För livet ger en alltid en rak höger när man önskar sig något bättre. Trött på att klaga, trött på att hålla inne allt, trött på att ständigt vara trött på allt.

                                      För ingenting är magiskt, och det är så jävla tragiskt.


Du min vän i livet

Var meningen att jag och mamma skulle åkt till Karlstad idag. Men som vanligt så ändras planerna. Nackdelen med spontana resor. Det tråkiga är att jag saknar min flicka lite för mycket! Och känner mig så elak nu när det inte blir av, när hon varit inställd på de. Får försöka komma upp snart!

Liten och stor.
En syster är en vänskap på en djupare nivå, vi delar på massa minnen och vi delar samma sår.
Och utan dig vid min sida, skulle mina minnen tappa betydelse. Älskade,älskade du.


Tjockar pizza

Haft en snabb och relativt rolig dag i skolan. Fick MVG på vårat senaste prov (stolt!) så har haft glädje i kroppen hela dan. Nu berömmer jag mig själv med pizza. Mums! Är faktiskt fredag ;) Ska sen vidare mot Lovisas hem för en dag med henne.


Vurp with the moped

Är just nu hos Alexandra. Väntar på att hennes käre far ska anlända hem så vi kan dra till stan :)Smart som jag är glömde jag plånboken hemma. Ska ikväll oxå iväg på tonår. Ska ha spa-kväll, wiieh. Vet inte riktigt vad vi erbjuds att göra, men lär väl märkas.

Måste även berätta något coolt, eller nae. Vurpade med Lovisa och hennes moppe idag. Lite skräckslagen, lite ont, lite chockad. Nu några timmar senare, lite roligt, lite ont. Ja, man lär sig något nytt varje dag. Inte köra när det är halt. Hmm, undrar om vi tar moppen imorn med...

Haha, puss!

Det är inte lätt att se, när människorna man älskar gör en blind.

Du tror att ingen ser.
Och jag hatar att se dig gå sönder inifrån.
Jag hatar att se ärren, ärren dem lämnat oberörda.
Men mest av allt, hatar jag att se hur jävla mycket dem tagit från dig.
För vem fan ska man lita på?
När dem man brydde sig om, de som spelade ens vän, och sedan hugger en i ryggen, vem fan vet hur de känns?

"Alla sömnlösa nätter. Allt rådlöst, klamrande fast, till allt som är konstant.
Och allt som en gång var ditt. "Det måste va' ditt fel", nej, det var aldrig ditt fel.
De jävlarna ska skjutas. Ja de jävlarna ska skjutas!
Jag vet vad dem heter."

Jag ska spendera mitt liv. Och ta tillbaka allt som är ditt.
För om det är vad som krävs för att få se ett äkta leende på dina läppar,
om det krävs för att bringa dig sann lycka, då är det värt det.

Genom alla svåra tider, fanns DU DU DU. Nu är det min tur att ge tillbaka.
I den mörkaste tunneln, ska jag försöka visa dig ut till ljuset, så ta min hand.

Hand i hand livet ut, för jag ser dig.






Dag 22 – Det här upprör mig

Finns så mycket som upprör mig, här är några av de sakerna:

Människor som tar allt för givet, med lite finare ord, bortskämda ungar! Det är näst intill äckligt! Varför ska man få allt serverat på silverfat? Vad lär sig de människorna på det, att livet är enklare än man tro? De lär ju inte överleva när dem blir stora iaf.

Skitsnack. Att människor i ens närhet snackar skit om folk HELA tiden, är grymt störande. Har man problem bör man berätta de för personen. Okej, jag vet att även jag snackar skit, det är mänskligt. Men vissa gör det lite FÖR mycket tycker jag.

Synen på kvinnor och män. Varför är det inte jämnställt. Alla talar om att det vore vara jämställt, men mycket snack och liten verkstad. En person kan inte ändra hela världen, hade det gått hade jag varit den personen kan jag lova!

Misshandel, djuraga osv. Ganska självklart. Men jag tycker vårat samhälle är jävligt tragiskt. Varje dag står det i tidningen "kvinna misshandlad på väg hem från stan" "krogsbråk" osv. Inget menat att bara tjejer blir misshandlade! Verkligen inte, killar hamnar ju ständigt i slagsmål. Även djur bli illa behandlade och vanvårdade. Och jag tror personligen att vi hade kunnat förhindra en bra del av alla brott som begåtts. Om omvärlden öppnar ögonen och inser att även om man " inte känner honom, det angår inte mej", så kan man ingripa. Vi är lite väl passiva i vissa sammanhang.


Ja, det var väl några av det saker som upprör mig. Nu blev det mer i den innerbörden "upprör=arg,irriterad", för "upprörd=ledsen" kommer längre ner på listan. Men mina synpunkter än nog ganska lika alla andras, inte sant?

   

CV skrivet

Nu e jag klar. Våran uppgift i svenskan var att skriva ett CV och ett personligt brev. Och "skicka" det till ett sommarjobb. I detta fall skicka det till våran lärare då. Fast man kan ju skicka det till de sommarjobben med. Vet inte om det blev bra, men nu är det iaf klart, och det kan ju inte bli mer än fel, inte sant?

Ska göra nästa del på listan nu. Tidsfördriv.

Uppsnärjd i det blå

Men fy! Har ni sett att det snöat ute?! OMG. Jag som trodde våren var på väg :( Fy alltså. Men en sån här dag passar det fint att utnyttja det äckliga vädret. Har pluggat engelska, så jag är klar med uppgifterna vi fått. Ska även göra lite i karaktärsämnet sen. Och nu satte jag mig vid datan för att göra klart min svenska. Vi hörs lite senare när jag är klar med det.

Nu kan det väl ändå bli värme och vår?..



"Friends will be Friends", och vad vore jag utan dej?

 "Jag vill aldrig vara något tugnt för dig, som hindrar dej från att resa dig upp.
Och vad vore jag utan dig.."

För att du har ett hjärta av guld och för att du gör mitt liv värt att leva.
För det, ska jag stå vid din sida. När din värld rasar sönder ska jag lyfta dig.
En människa är inte tung att bära på.



Och för dig, ska jag göra det tusen gånger om......




Boxning och Save Tonight

Galet va dagen har gått fort. Den hann knappt börja innan den är slut, nästan slut, haha. Hade till en början av dagen prov, det kändes som att det gick bra. Efter det hade vi tråkig genomgång på matten. Och därefter hade vi idrott. Dagens lektion bestod av boxning ( som rubriken talar om så fint). Var riktigt roligt faktiskt. Kände att jag för en gångs skull engagera mig i idrotten. Däremot blev jag lite snurrig i bollen på slutet, men det är väl bara ett tecken på ansträngning?

På musiken sen hamnade vi i tillfälligt nya grupper. Vår lärare delade mig och Lovisa i varsin grupp och jag trodde nästan jag skulle dö där. Men det var faktiskt inte så farligt. Spelade Save Tonight, och jag fick snällt spela gitarr. För en gångs skulle kunde jag någonting! Var grymt roligt och man fick prata med lite mer i gruppen. Vi består ju som sagt av 2 tjejer och ca 21killar (tror jag?), så har inte fått kontakt med så många än. Men men, det bättras!

Blir en lugn kväll för mig idag. Ska plugga lite svenska och sen bara slappa. Sådant behövs ibland.


We don't care what they say about us

Hade en underbar dag igår. Vi pratade, såg på film, lyssnade ljuv musik, lockade håret, satt ute på balkongen och tog en kvällscigg (Alexandra rättare sagt). Det var guld värt. Gjorde god tacos och ja, sen var kvällen slut.

Idag har dagen gått åt till reklamen, vilket var ett rent helvete! Aldrig haft så mycket förut, och tro mig, jag dog lite där. Uscha. Köpte på slutspurten med lite godis.

Nu sitter vi hemma hos Alexandra och ska se på Fucking Åmål, sådär halft sovande, halft sura. Allmänt trötta på tillvaron.

Min vackra flicka!




Den "lilla" reklamen vi dela ut


Ha en bra kväll, underbara människor


On tha guitar

Vaknade vid elva idag av att hela rummt var ljust. Har vita persienner så minsta solstråle så är det som att sova utan. Drog mej upp ur sängen och pratade en sväng med mamma i telefon. De hade det jätte mysigt, va bra! Ah. Sen har jag typ bara suttit här, spelat på min gitarr. Det är verkligen den bästa julklapp jag fått! Och jag börjar få till ljudet *skryt*. Den där rösten är ju dessväre usel.

Snart kommer min PAlexandra hit :D Vi ska leka, gå ut och ta lite fina kort i vårvädret, hon ska locka mitt hår (kärlek) och sen ska vi äta god mat och ha en mysig kväll. Vi hörs sen.

Bjuder på ett par bilder "on my lovely face".




Tjejkväll @ my place (4/2-11)

Här kommer några bilder då. Mina fina flickor är grymma ! 


Flickorna. Från vänster:Mathilda,Lovisa,Jenny,Lizette,Felicia och Elin.

Jenny och Lovisa som käkar hår

Mathilda, Galna Elin och Lizette

Snacks; Popcorn, ostbågar, chips och sura bilar! Mmm<3

Mathilda och Felicia

Avslutande foto på Lovisa och hennes kamera


Dags för att möta sängen

Nu har mina flickor åkt hem. Har haft en toppenkväll, vilket inte var oförväntat, och jag älskar verkligen att vara med dem bästa! Hade inte kunnat överleva utan er! Vi har mest suttit och pratat, åt som sagt lite pizza också. Men annars blev det som sagt prat, flum och lite dansande. Elin somnade i soffan och vid halv två drog nästan alla hem. Jenny stannade till ca halv tre. Mysigt. Allt är undanplockat och det är bara att breda ut sig i sängen. Och imorgon får jag sovmorgon hur länge jag vill! Hmm. Undrar om jag kanske ska ställa klockan på tio ändå,haha.

Bilderna får faktiskt komma imorn, orkar inte fixa till dem nu. En del är suddiga osv. Men som sagt, imorn ! Eller idag, senare, äsch skitsamma, natti.....

Kvällen börjar ta slut

Alla sitter lite halft döda i soffan just nu. Antingen med en kamera eller en mobil i handen. Och jag själv har datorn. Känner mig trött as hell men får hålla ögonen öppna ett tag till. Får ju utnyttja den fria tiden nu när jag väl har den.

Ja, orkar inte lägga in bilder nu. Får bli senare eller imorn.
Pussar

Flummisarna är här

Fick nöja mig med städningen som den blev, Lovisa och Jenny följde med hit efter att vi köpt godis och läsk. Snart ska vi äta pizza, när resten av personerna kommer så att säga. Blir inga bilder nu. Får komma imorgon istället. För nu ska jag ha en awesome kväll med mina fina flickor.



                                                                                  Old pic på mina mongon!


Mitt upp i städet

Enda sen jag kom hem har jag putsat vårat hem. Pärona åkte bort över helgen, så jag är ensam hemma. Detta gjorde att det blev tjejkväll, planerat idag så lite virrigt, men men. Som sagt, håller på att städa. Är snart klar, men ska ta en paus för att gå och köpa läsk och godis till ikväll. Om Lovisa och Jenny kan röra på sina ben så att säga. De sa för en timme sen att de skulle komma så, haha. Slänger upp bilder sen. Hinner nog med en uppdatering alla kommer, måste fixa mig själv med så. Men vi hörs senare då.

-Kyssar på världen

Natti natti bloggen

Ögonen vill inte vara vakna längre känner jag. Ska trycka ner träningsvärken i sängen nu och försöka nana tidigt. Har somnat runt tolv senaste nätterna, lite smått jobbigt att vakna då. Har en lång skoldag imorgon, 08.10-16.00. Åh va skönt, fast nä.

Har hela kvällen suttit och roat mig med att spela spel på http://spela.se , sköta barn och klä folk osv. Sånt liv har jag. Om man kanske skulle kolla igenom anteckningarna inför provet imorgon innan man ska sova? Hmm...



Bjuder på't..


Dag 21 – Ett annat ögonblick

Ett annat stort ögonblick i mitt liv, efter Isaks födsel, är nog när jag bytte plattform. Från att ha bott i samma stad i nästan 13år, och skapat ett liv där, var det nu dags att flytta. Inte bara byta lägenhet utan byta en hel stad. Jag minns dagen som om den vore igår.

16juni2007. Vaknade upp en solig lördag. Skolavslutningen hade varit dagen innan, då jag som den idioten jag var, knappt sa hejdå till hälften av mina klasskompisar. Men det var ju försent att åstakomma då. Iaf. Packade de allra sista sakerna i lådor. Mina fina flickor Emma och Johanna Sonesson(Sone) kom och skulle säga hejdå. De hjälpte även till att bära ner lådor till lastbilen, som senare skulle rulla på vägarna mot vårat nya hem. Men innan jag hoppade in i våran bil, fick jag ett vackert album av dem. Där de samlat massa gamla bilder från dagis till 6:an. "Våra galna stunder", ja det var verkligen den finaste presenten jag fått då. Efter att ha kramats och sagt hejdå. Sa jag hejdå till övriga vänner. Grannarna på "gården" som vi kallade det, vinka hejdå. Och även om det var en riktigt tråkig och känslosam dag, hade jag förväntningar i tankarna. Bilen började rulla bort från Skattkärr, mitt tidigare hem. Ut från Karlstad. Och flera timmar senare var jag återigen hemma, i våran nya stad, Varberg.

Den dagen förändrade mitt liv. Både på gott och ont. Jag blev ett steg äldre. Samtidigt kände jag mig som ett litet vilset barn. Det är svårt för många att förstå att när man lämnar sitt liv, 13 år i sin livstid, så är det mycket som försvinner. Varberg har förvisso stärkt mig och gett mig många vänner och lyckliga stunder. Men Karlstad kommer alltid vara hemma för mig, min fristad, den platsen där jag är jag och där mina rötter finns. Många band har klipts och det skär i hjärtat att veta att min "familj" inte längre får dela sina dagar med mig. Usch, orkar inte skriva mer...



Albumet <3

Skolavslutningen, nere vid pizzerian i Skattkärr. Veronika, mamma å jag


Träningsvärk i städningen

Lägg märke till att jag skrev "i städningen" och inte "av städningen". Gårdagens idrottspass har väl satt sina spår. Cassandra är i bra form? Nej det vore väl ändå att ta i, rätt rejält. Ska försöka bli bättre på det där.

Har åtminstone fått ett rent och fräscht rum. Inga dammråttor under sängen längre. Även om jag städade för typ en vecka sen var det ett bombnedslag där inne. Lyckas då visst med allt. Nu när rummet är rent tänkte jag slänga in mig själv i duschen, för en lite remake. Och när jag fixat det blir'e att äta något, för magen kurrar.


Dag 20 – Den här månaden

Vad ska man börja med ? Februari månad 2011. Den har varit väldigt upp och ner. Månaden började ganska dålig. Trivdes inte alls på praktiken och kände mig allmänt depp hela tiden. Men efter sisådär 3veckor började det faktiskt bli bättre. Praktiken var förvisso slut. Men jag ägnade min helg (18-20) med underbara vänner. På fredagen hade jag tjejkväll med gamla underbara, och på lördagen/söndagen var jag med fina Alexandra. Sen på måndagen och tisdagen segade jag genom bara. På onsdagen åkte vi ju till Danmark, familjen. På torsdagen åkte jag till Skåne och var med galna människor. På fredagen likaså, sen på kvällen underbar dag med fina flickor från skolan. Lördagen var jag hemma och pyssla om mig själv. Och i söndags var jag med min underbara Lovisa och levde. Igår, sista dagen på månaden, ägnade jag i skolan med saknade 10BF.

Ja. Min månad har varit awsome, eller snarare, senaste veckan. Och ni underbara människor vet vilka ni är. Har inte haft den här känslan sen i åttan. Tack för att ni väckte den igen! Här kommer bilder på de flesta personerna som gjort min månad och 2011 helt grymt bra!

Elinda, Andrea, Lovisa. Alexandra. Mamma och Morgan. Lovisa och Hampus. Elin, Jenny, Felicia. + 10BF. Ni gjorde Februari (särskilt lovet) minnesvärt! Och jag älskar er allihop så otroligt jävla mycket!<33





Love from me


Håltimmarnas dag

 

Jisses vad skönt det var att sjunka ner i soffan ( med en påse chips). Gick från 8.00-16.00 idag. Hade dock bara 4lektioner så hade ungefär 3.5 timmars håltimma inräknat där, dryygt! Hade karaktärsämnet, matte, idrott och sist estetisk verksamhet. Och idrotten var hemsk! Styrketräning, usch, märks att jag är helt otränad. Är stel som ett kassaskåp! Ska försöka bli ändring på det. Sen på musiken satt vi i princip bara av tiden. Det är jag, Lovisa och en hel drös(hög) med killar. Hamnat rätt as hell där! Nej. Förlåt för ett surt inlägg. Har ju mått så bra senaste veckan! Idag sjönk det lite dock.

Däremot träffa jag min fina flicka Alexandra förut idag, på rasten, det gjorde min dag! <3


RSS 2.0