Det är mitt egna fel, vad som händer med mitt hjärta (30/4-11 14.21)

Och hon kanske aldrig kommer hit igen.

Har varit så upptagen med att tycka synd om mig själv. Fått det att låta som att jag är den enda som mår dåligt. Men idag, när jag ser alla bilder. Fan vad jag saknar dig. Har gjort så många galna saker, gått igenom så många jobbiga tider. Och nu, så antar jag att du går igenom en jobbig tid i ditt liv igen. Där jag hade velat finnas och stöttat.

Förstår inte hur allt hela tiden kan spricka. Jag fokuserar så mycket på sakerna runt omkring, att jag liksom glömmer det som betyder mest. Vänskapsband ska man hålla hårt i. Särskilt de som är värdefulla.

För två månader sen var det vi mot världen. Jag fick uppleva en av de lyckligaste stunderna igen på otroligt länge, väldigt mycket på grund av dej. Istället för att skicka ett sms, eller säga det i verkligheten skriver jag det här. Moget? Modigt? Rätt? Nej, verkligen inte. Men just nu känns det som att det åtminstone är bättre än inget alls.


Kort sagt, jag älskar dig, saknar dig, och vill inget hellre än att ha allt som vanligt igen.



Åt helvete med allt (30/4-11 12.42)

Jag sa ju i förrgår att jag skulle hålla mig frisk, det gick åt helvete. Fick stanna hemma igår pga att jag hade 40graders feber och har tappat rösten. Låg i sängen nästan hela dagen. Så missade estetkonserten(sur så in i helvete). Även idag får jag hålla mig hemma. Febern har sjunkit men har fortfarande ingen röst och känner mig allmänt hängig. Så missar även festandet nere på ankaret med Alexandra, faaan! Har inte varit så här sjuk på länge, så lyckat att det kommer just denna helgen, när jag skulle göra så mycket kul. Istället har jag fått se på disneyfilmer, Landet för länge sedan. Guld värt till den. Har inte heller fått i mig någon riktig mat. Har varierat mellan yoghurt och varma koppen. Och ni som känner mig vet ju att jag typ lever för att äta?! Ueeewh. Är på fett dåligt humör.

En fin sjuk Cassandra


Det finns inga ord

Trodde allt nått botten. Var det inte så illa det kunde bli?
Förut så sårad, nu, rädd så in i helvete.
Kunde inte förutse det, det tog hårdare än tanken av det.
Det största sveket är när man lovar sig själv det bästa, men inte inser att det kan försvinna.
Livet lever vidare, jag vill inte vara med....

Sjuk i halsen

Usch va jag känner mig på hängigt humör. Kände redan i morse att halsen var knas, men nu kan jag knappt prata. Låter som en man! Usch. Får se till att hålla mig någorlunda frisk iaf för imorgon är det estetkonsert som jag ska på. Sen på lördag blire ner till fästningen med Alexandra och övriga. Ja, får väl se hur jag mår imorgon helt enkelt. Nu ska jag ta det lugnt. Natti alla.

För en lång, lång tid

Här kommer regnet, som vi alla väntade på. Förutsåg.
Så snälla rena mig och skölj bort allt grått och gammalt.
För nu har allt det som inte fick hända hänt.
Fanfanfanfanfanfanfanfanfan
Jag var bara inte gjord för dessa dar.

Håkan Hellström - Ramlar

Ljuv musik, tror jag fallit för den här människan...


Onyttigt och smarrigt

Jag lever! Dagen i skolan blev faktiskt inte helt fail. Hade kunnat vara så mycket värre. Man får tänka att det är en dag mindre kvar. Nog om det. Just nu sitter jag i Alexandras soffa och käkar cheez ballz och några nya ostskruvar. Det är ju dock tisdag idag men vafan, vi lever ju bara en gång eller hur? So what om min kropp är fylld av fett inuti. Som om inte detta gottande vore nog åt vi förut en dunderbra middag. Pommes med kycklingspett, nam nam. Vad kan man säga, jag bara älskar mat och allt annat ätbart. Haha. Nu ska vi kanske se någon film eller så ska hon plugga, vilket dilemma.....




Hon är, det här partyts ljus (25/4-11 23.27)

Höll på att gå sönder förut. Kändes som att ensamheten omfamnade mig mer än vanligt och luft, luft gick knappt att finna. Så trött, så otroligt trött på det här. Det är skola imorgon. Ångesten sitter som klister inombords och jag vill inget hellre än att gömma mig och stanna hemma. Men eftersom min älskade mor månar om mitt bästa (och min framtid som jag nog får hoppas på att jag har), har jag lovat att försöka stå ut den tiden som är kvar. Ni förstår inte hur trasig ni gör mig.

Och jag älskar dig min fina vän. För att du ALLTID står där i tunneln och ger mig din hand. Oavsett hur mörkt det än ser ut. Du är det här partyts (livets) ljus, och hade jag inte varit här nu hade jag seriöst gått i bitar. Alexandra Toresson, hur mycket vi än bråkar, kommer jag alltid ha öppna armar för dig. För att du alltid låter mig falla fritt mot dig. Hand i hand livet ut. <3

Sann vänskap byggs av trygghet och tillit, inte av bekräftelse.

Måndagskväll (25/4-11 18.00)

Först kan jag ju börja med att säga att jag skriver datum och tid på alla inlägg för att jag inte orkat pilla med stilmallen så att det syns automatiskt. Ska ta mig tid till det någon dag. Efter den korta sammanfattningen kan jag ju fortsätta med nuet då. Har hunnit se Scary Movie, jag hade ju för mig att den var rolig. Men antingen mindes jag fel eller så har jag väl helt enkelt tröttnat på filmen. Därefter ordnade jag garderoberna så att mina kläder inte bara ligger i högar. Var ett bra tag sen det gjordes. Får se om systra min vill ha några av de plaggen jag rensa ut, annars åker det i en container. Förövrigt har det inte hänt mycket här hemma idag. Har kort sagt haft en riktigt tråkig och dryg dag. Men man måste väl ha tråkigt ibland för att veta när man har roligt? Ja, nu bidde det långt här, och jag som inte ens hade något vettigt att säga. Skriver sen eller något...

I'm free fallin

Nu är det måndag igen. Tacka vet jag annandagen som ger oss ledigt en dag extra. Imorgon är det dock dags för skola igen. Sluttampen, en och en halv månad. Sen, sen är det sommarlov. Och som min fina vän Alexandra sa senast igår, jag slår vad om att denna sommaren kommer bli en av de bästa. För nu har man fler, nyfunna vänner. Längtar redan efter allt vad sommaren innebär.

Denna dagen är oplanerad. Funderar på om jag ska sätta mig på balkongen i vårvädret, eller om tv:n ska få spela någon film i sisådär en och en halv timma. Vill egentligen ut, ut i det fina vädret och vara med mina fina vänner. Eller med min speciellt fina vän, men det kanske får vänta någon dag.

Här får ni en annan fin låt, vilken det är avslöjar rubriken rätt väl. Så, lyssna och njut, av musiken, och av dagen, fina människor.


Skuld och lidande väntar på er fortfarande (24/4-11 23.40)

För en stund sen kom jag hem. Har haft en riktigt fin kväll med Alexandra, Phelicia och Rebecka. Även Felicia och hennes kille kom en stund. Vi lyssnade på musik och rökte vattenpipa (slog nog tillbaka för har en mindre skön huvudvärk nu) vid fästningen. Solen gick ner framför ögonen och det var vackert, otroligt vackert. Med filtar kröp vi ihop och njöt av lovet och livet tillsammans.

Kände gemenskapen igen. Kände att man levde. Tänk så enkelt livet är, när man väljer att se det från en annan synvinkel. Jag ska minnas den här kvällen, som ett bevis på att något nytt kan vara roten till sann lycka. För idag, nu, kom känslan av att man räcker till, som den man är. Så tack, främlingar som vänner, för att ni släppte in mig, och lät mig skratta med er.

Här får ni en fin låt, av en fin man, som gör livet så fint och enkelt.


Blåsor on tha foot (24/4-11 17.18)

Jisses vad mina fossingar har ont. Gav mig tidigare ut med reklamen och tänkte ta en PW. Men det är ju inte världens smartaste idé när man inte gått in skorna. Så nu är mina fötter smyckade med fina blåsor lite här och var. Skönt? Nae. Förövrigt har det varit en riktigt bra och skön dag. Vet inte om jag ska avsluta kvällen med att följa med Alexandra och kompani till fästningen eller om jag ska hålla mig hemma. Medans jag fundilerar på det så ska jag hjälpa Morgan att snagga skallen. Kallufsen börjar störa stackarn.

Påskdagen

Hej alla pigga och glada. Hade aldrig kunnat tänka mig att jag skulle sova såhär länge idag. Men det gjorde jag, mamma var väl snäll och lät bli att fråga om jag ville ha frukost. Danke. Gårdagen var superduper bra. Hade kunnat vara ännu bättre men ska absolut inte klaga. Ska bli härligt att få berätta för alla hur otroligt cp dem var. Haha. Denna dagen har jag ingen aning om vad jag ska hitta på. Har försökt få tag på Alexandra men flickan använder ju inte sin mobil! Eller så sover hon, hmm..... I will write later!:D

Glad Påsk

Kort sagt vill jag säga Glad Påsk till alla. Ska ägna min kväll med mina fina klasskamrater på en klassfest. Solen tycks stå på våran sida och jag känner att det kommer bli en bra kväll. Ha det fint alla fina! :D

Jag har gått på knä så många år, i den här staden

Trött nu. På allt, på alla,på er. Trött på den här staden. Allt timlöst tjaj och gnäll.
Den här stan drar verkligen ner en till botten av ån, Håkan har så rätt i sina texter.
Just nu får han sjunga ut mina känslor. För jag kan inte springa bort.
Kan inte skrika ut allt. Kan inte försvinna.

Jag vill inte gå på knä längre, tänker inte heller för den delen.
För nu, först nu, har jag insett att jag inte alltid gör fel.
Ni kan inte alltid skylla allt på mig. Visst är det så lätt att lägga all skuld och alla missförstånd på en människa?
På så sätt slipper ni att ta någon som helst skuld. Lindrar era egna samveten, och smutskastar mitt.

Det tar aldrig slut. Finns ingen botten. För varje framsteg kommer någon och gör det till ett bakslag.
Visst känns det bra, som ljuv musik, att se någon gå sönder. Mitt framför ögonen.
För det är precis vad ni får bevittna.
Ni maler sönder mig, en för en, tills ni tillsammans lyckats trycka mig ner under ytan.

Varför stannar ni kvar, om ni ändå påstår er vara besvikna, sårade, glömda?
Det är inte rimligt för en människa,allra minst mig, att vara alla till lags hela tiden.

Och jag är trött på allt vad livet innebär. Kärleken vränger sig ut och in, retas med mig.
Skolan tar kål på mig. Vänskapsbanden är hela tiden mitt ansvar att hålla.
Det är som ett timglas. Sanden bara rinner. Glaset blir aldrig riktigt tomt.

"Bränt barn vill in i elden
Bort från askan och det rena grå
Bränt barn har fått smak för värmen
Har fått en kärlek till det Stora Blå"

Tänker inte säga något så dumt som att jag längtar mig bort från livet.
Men en väg bort från den här staden, och det här folket.

Nu gror bara drömmen om en väg härifrån
Ett annat liv, ett annat jag
Kan ni klandra mig, ?......

För ni vet inte vilken dy jag lever i. När mardrömmar, är verklighet.


Jag simmar i grumligt vatten

Vi räknar dagar, räknar år
En skymt av sol, en doft av vår
Snart kommer regnet, som en våg
Och sköljer bort, allt som inte är musik...



På donken med felicia

Hej alla fina. Sitter just nu på donken med felicia och avnjuter en glass med daimesmak, mums. Efter en hel dag på stan tycker jag att jag förtjänar det. Vi har gått runt i flera timmar och irrat. Nu ska vi vänta på att Cassi slutar så vi kan få klargjort planer för kvällen!

Back from Donken

Var ju meningen att jag skulle slänga upp bilder, men i samma stund så skrev Cassi och fråga om jag ville med till Donken. Så vi drog och åt en glass. Gott och heeelt värt! Nu är jag däremot väldigt trött. Men ska nog sitta här en stund till. Först och främst, bilder som jag lova!





Och mamma köpte senaste HP-filmen, niiiiiiice!


Dymmelsonsdag

Halva lovet har gått redan? Shieet. Eller ja, nästan. Denna underbart varma dag har jag liksom de föregående dagarna ägnat med mina päron. Mamma och jag irra runt på Gekås i ca två timmar, sen fick vi nog. Jisses vad mycket folk det var, men det är väl lovet som gör det antar jag. Jag lyckades iaf fynda lite småsaker. Tänkte dela med mig av detta strax.


17 år i staden

Nu är jag hemma efter en heldag med the family igen. Ska strax dra hem till Elinda för en oplanerad grillkväll. Soligt väder och varmt som bara den. Underbart med andra ord. Kanske blir inte lovet så dumt?

Fick köpt ett par skor på fynda, för fyndpris! Här kommer en bild på dem, samt min lunch och själklart en fin bild på mej.
Här får ni en låt, för oss 17åringar!





På resande fot

Just nu rullar bilen ifrån spenshult igen. Morgan var nere och röntga foten eftersom han operera den för några veckor sen. Och det såg faktiskt riktigt fint ut, ja, så fint en fot nu kan se ut så att säga. Haha. Nu ska vi vidare till falkenberg för att ta en sväng in på fynda och sen handla lite mat. Jag måste då säga att det är för jävla varmt att sitta i en bil när det är 22c ute, särskilt när ac:n är trasig, usch. Nu ska jag utstå resten av bilfärden, skriver senare. :)

Fotofunia

Solen går ner nu. Snart har första dagen på lovet glidit förbi. Har bara varit med familjen idag.
Nu på kvällen såg jag på en film för att varva ner. Nu, några timmar senare, roar jag mig med att göra bilder på fotofunia.com. Hittade den inspirationen från syster mins gamla blogg, nice. Så enligt de fotona har jag träffat både Taylor Lautner och Robert Pattinsson.

Avslutar inlägget med några av alla de bilder jag gjort. Vackert? Nej, men kul!
Förövrigt, sov gott alla fina!






It's the wrong time, It's a small crime..

Hade en otroligt fin dag med min vän Elinda idag. Jag älskar dig. Vi var ute och utnyttja varje solstråle som fanns. Fast det är fortfarande lite för kallt för shorts kände jag. Men snart så, då är kylan borta! Värmen utomhus gör mig så otroligt glad. Fast, var är värmen inne då?..

Vet inte vad som händer just nu. Med er, oss. Med allt.
Detta lovet skulle bli ett så sjukt fint lov med mina underbara vänner.
Ändå har jag en känsla av att det är raka motsatsen som väntar.
För plattformen vi står på, verkar ha fått små sprickor. Som hela tiden blir större.
Vill inte, orkar inte, får inte..

För jag går inte isär, när jag går mer er.

Damien Rice - 9 Crimes

Hej alla! Vilken underbar start på morgonen. Solen skiner och jag hörde vårens första humla utanför fönstret. Nu är våren här, det bara måste vara så! Snart kan man springa runt i linne och shorts, kanske en tjocktröja på sena kvällen. Ja, alla har vi väl längtat efter vår?!

Däremot är jag fortfarande trött eftersom jag somnade 04.30 inatt. Vaknade runt nio. Så det blev ca fyra timmars sömn. Men det gillas. Nu äre ju loooov!
Tänkte bjuda på några bilder. Från idag och från igår. Ni får även lyssna på låten som står i rubriken. Funkade inte att bädda in, weird?

Utanför Alexandras fönster denna morgon




Dissad av John Blund

Åh vilken otroligt snabb dag det varit. Ägnade hela förmiddagen åt att vika skitreklam. Ueewh. Sen vid fyratiden åkte jag hit, till Alexandra, för att följa med henne på släktkalas. Det var god mat och trevligt folk. Småmysigt för mig som inte brukar vara på släktkalas eftersom våran släkt är knas. Ja. När vi tröttnad drog vi hem igen och bunkra upp med massa gottissaker. Och såg på Harry Potter och Dödsrelikerna Del.1. Så sjukt bra. Taggar inför tvåan som snart kommer på bio!

Nu sover dock Alexandra för länge sen, och jag fördriver tiden genom att prata med människor på msn. Borde sova eftersom jag ska hem tidigt imorn , pga skitreklamen. Men John Blund vill liksom inte söva mig. Weird? Alltid när ja vill va vaken så slocknar jag, men nu när jag borde sova så är jag vaken. Äsch, världen är allt bra sne....

Friday

Tänkte att det kanske vore dags för en uppdatering. Sista dagen i skolan idag, och nu är det påsklov. Har spenderat kvällen med mina fina flickor Elinda och Lollo. Vi bakade kärleksmums och åt därefter mat. Sen blev det en film, american history x. Riktigt bra film. Nu så har flickorna åkt hem och jag har precis gjort mej klar för natten. Får bli en tidig kväll för imorgon ska jag följa med Alexandra på släktkalas, jag är ju så gott som en familjemedlem för familjen toresson så, haha. Ha ett gött påsklov nu alla, så hörs vi imorn;)

Dag 25 – En första

Har suttit många dagar och försökt fundera ut något att ha som "en första". Men kom på nu. Tittade igenom min mapp på datan i mitt "arkiv" av texter och dikter. Det är ju trots allt en blogg, så man läser ju mycket. Tänkte därför dela med mig av något jag skrivit, gammalt dock! Men ändå. Skratta eller något if you want to. Vill bara gå vidare till nästa del så listan tar slut snart. Först blir det dock denna delen då.

Vi utrotar varandra.
Hon skrattar, hon gråter. Hon glömmer och hon förlåter.
Varje dag ställs en ny fråga, ännu ett svar som bildar en låga.
Elden brinner, tills såren försvinner.
Askan tar plats och smärtan tar sats.
Allt börjar om, likt livets oändliga gång.
Ge världen ett leende och bättra på ditt eget beteende.
Fäll inga tårar, för då du omvärlden sårar.
Fejka och låtsas bäst du kan, lura förlorarna att det var du som vann.
Visa dig stark, markera din mark.
Vi lär oss att placera, ta plats och parkera.
Sätta ner våran fot, och inte skrämmas av hot.
Vara som vi alla är, acceptera dem i våran atmosfär.
Svagheten begravs i vårat inre, självförtroendet sviktar och blir allt mindre.
Snart tynar vi bort, ja det är inte lätt att leva när livet är för kort.
Framför graven våra bekanta står, ingen bryr sig om hur dem egentligen mår.
Flickans skal i kistan finns, en stark kvinna människorna minns.
Själen flyr från fångsten, bort från rädslan och tvångsten.
Med hjälp av vinden lyfter hon  allt mera, till himlen där lyckan får existera.
Vi utrotar varandra.
Hon skrattar, hon gråter. Hon glömmer och hon förlåter.
Varje dag ställs en ny fråga, ännu ett svar som bildar en låga.
Elden brinner, tills såren försvinner.
Askan tar plats och smärtan tar åter sats.
Allt börjar om, likt livets oändliga gång.

Ge världen ett leende och bättra på ditt eget beteende.
Fäll inga tårar, för då du omvärlden sårar.
Fejka och låtsas bäst du kan, lura förlorarna att det var du som vann.
Visa dig stark, markera din mark.

Vi lär oss att placera, ta plats och parkera.
Sätta ner våran fot, och inte skrämmas av hot.
Vara som vi alla är, acceptera dem i våran atmosfär.
Svagheten begravs i vårat inre, självförtroendet sviktar och blir allt mindre.
Snart tynar vi bort, ja det är inte lätt att leva när livet blir för kort.

Framför graven hennes bekanta står, ingen bryr sig om hur dem egentligen mår.
Flickans skal i kistan finns, en stark kvinna människorna minns.
Själen flyr från fångsten, bort från rädslan och tvångsten.
Med hjälp av vinden lyfter hon  allt mera, till himlen där lyckan får existera.

Vad vill jag ha sagt med det då? Jo, vi människor är jävligt dåliga på att se hur andra människor fejkar för att vara varandra till lags. Dagens samhälle alltså....



En sån chans kommer en gång bara..

..aldrig att dom kommer två.

Lite för sent igen.
Lite för ensam igen.
Vi har alla våra sätt att lindra smärtan.
Inga av dom är rätt.
Vissa är bara mindre fel, gör mindre ont.
Istället för att bilda ett fult ärr på mitt yttre, bildar jag ärr på insidan.
För när jag skriver med dej så helar det.
Allt blir levande, på riktigt.
Det som en gång var vårt, vackert, påminns och känslan bubblar.

Och vi vet alla att när man fyller ut tomrummet för ett ögonblick,
blir det dubbelt så stort när det återgår till tomt igen.

Men jag drömmer, ber, om att få betyda något för dig igen.
Att du ska öppna ögonen, och se mig istället för ett vanligt tonårsrum.
För tanken på att den perioden i våra liv där vi levde tillsammans ska glömmas bort.
Det gör för ont. Alldeles för ont.

Är inte redo att släppa taget än.
Istället fortsätter jag. Att försöka ersätta dig mot dom.
Medveten om att morgondagen kommer vara ännu en flykt från verkligheten.

Och jag hoppas på att få se dig, möta din blick för ett ögonblick.
För kanske, kanske, kan du komma ihåg.
Att det en gång var mer än en korridor som förde våra världar samman...

Jag hatar att jag älskar dig, älskar dig så mycket att jag hatar mig.

Alexandra den allsmäktige

Sitter just nu nyduschad i Alexandras soffa och har checkat facebook. Fast där händer ju inte vidare mycket längre. Tidsfördriv snarare. Ja, vi har under dagen varit ute med reklam. Fastnade även med röven i en däckgunga. Det var galet! Alexandra vände gungan nästan uppochned och jag satt ändå fast. Är det ett tecken på fet röv? Haha :D

Nu ska jag och Alexandra den allsmäktige strax äta lite pyttipanna och sen blire film. Vet dock inte vilken det blir än. Antagligen någon sådär halvbra film som man kommer gäspa till. Fast nä, inte sådana negativa tankar. Men mellan maten och filmen ska hon banne mig sätta på mina (lös)naglar. Som lyser av en blå nyans,snyyyyggt.

Vi kanske, väldigt otippat, hörs senare. Tror inte det blir så, men man vet ju aldrig.

Gammal snygg bild på oss mongos ;d <3


Mamma betalar

Har precis stoppat i mig glass och jordgubbar med pärona. Var riktigt gott. Nu är det ju helg så då får jag vara onyttig, hehe. Ska snart bege mig ut och cykla för första gången på nästan ett år. Har inte fått köpt någon ny och vägrar använda min gamla montenbike (stavning?). Men nu fick jag låna mammas cykel, ska möta Alexandra så vi kan dra och köpa glass, rond två liksom, haha. Men har knappt några pengar så mamma får betala, visst är föräldrar allt bra ibland? ;) ha en riktigt grym lördagskväll nu då alla fina!

Plugga på en lördag, fail..

Ja, ligger efter i skolan lite nu, så har fått plugga under dagen. Eftersom vi har påsklov nästa vecka (v.16) så ska en hel del inlämningar in nu. Usch, det negativa med loven. Aja, hade ju inget bättre för mig idag iaf. Nu har jag dock tagit en paus och tittar på film med pärona. Inge vidare bra, verkar vara från 1800-talet haha. Men jaja. Skriver senare :)
 

En dag på stan med en fin vän

Hej alla! Åh vad glad jag är, det skiner in sol i lägenheten och jag får vårkänslor. Utanför dörrarna var det ju dock inte lika varmt, eftersom det blåser som bara den. Men här innifrån är det nice.

Har varit på stan med Felicia sen ett typ. Vi startade med en toast på stantons. Fastnade där för att prata. Sen när vi insåg att vi suttit där ett bra tag gick vi runt på stan ett par timmar. Strosa runt i affärer och skrattade. Testade en jumpin suit på Gina. Den var riktigt mysig och gullig! Fast jag testade en rosa ( älskar rosa), och Felicia testade en mörkblå, och den blåa var mycket finare. Åh! Vill ha. Kostade bara 499kr. Så mycket billigare en en OnePiece, är ju nästan bara ett märke som skiljer?! Så..

Sen tog vi en fika i gallerian och fastnade också där och pratade. Var't mysigt. Inte ofta man umgås med vänner hemma längre, bortsett från våra tjejkväller då. Ja. När vi suttit där i ett par timmar drog vi våra feta arslen upp till kvantum där vi mötte Felicias pappa. Flickan hade så smart glömt sina nycklar i väskan hon gett till sin mamma, så hennes pappa var snäll och hämtade upp cykeln och oss.

Nu har jag precis hoppat i myskläder och ska dra mig till Lovisa och Jenny. Kan aldrig få nog av mina flickor. Hoppas ni får en mysig fredagskväll ni med, alla!

Fina cambilder där ja! :))



Idag var en bra dag

Har inte så mycket mer att säga om dagen. Allt har glidit på. Spenderat 9timmar i skolan, men helt värt det. Finns många fina människor där (inte bara vänner, utan såna fina man tittar på med ;) ) som gör att man orkar. Fick gjort naturkunskapsprovet idag med, kändes bra. Hoppas jag klarar det bara. Ja. Sen var jag på tonår och det var awesome som vanligt. En mysig promenad hem med Elinda fick avsluta kvällen. Nu ska jag sova så jag orkar med morgondagen, då ska vi redovisa i karaktärsämnet med, för det hann vi inte idag. Men först, natti! :) <3

Flickförälskelse

Hade en utbytesstudent från Australien som redovisa hos oss idag. Han berätta om sitt liv, vilka djur där finns, hur livet är i Australien. Ja, ni förstår. Och jag måste nog erkänna att jag blev lite flickförälskad i honom. Haha. Sånt är faktiskt tillåtet. Dialekten och allt var bara så sjuukt skönt att lyssna på. Ja, jag dog lite där, haha.

Vill förövrigt säga att alla andra killar suger hårt! Svin i slutändan. För inte fan finns det en kille som inte ljuger?! Gaaah, mitt humör som för en stund sen var på topp är nu nere på bott.

Cause your just a boy, yeah you don't understand..

Plugg med niklas strömstedt

Nu blir det att plugga naturkunskap eftersom jag har prov imorgon :) niklas strömstedt får fylla rummet och mina öron med ljuv musik :) hörs senare!<3

Välkommen Disney Chanel

Mamma meddela mig om något underbart förut, vi har fått Disney Chanel! Ja jag vet, välkommen in på 2000-talet. Men har inte haft det som erbjudande på våran box innan. Iaf. Så nu sitter jag, mamma och Morgan och nördar inför Ankliv(DuckTales). Disney är sååå grymt och man bara måste älska det. Sen att min familj är lika barnslig som jag är ju ännu ett + :D


HP 5 och slapp

Som jag skrev i morse mådde jag skit idag. Så jag låg i sängen och drog mig till tvåtiden. Sen fick jag inte sova längre för mamma. Så jag drog mig upp och gjorde iordning frukost, en riktig frukost för en gångs skull. I vanliga fall blir det en macka och ett glas vatten innan skolan. Men nu var jag duktig. Därefter slängde jag på Harry Potter 5 och käka till den. De filmerna äger måste jag bara säga! Ja ni. Det är min dag det. Nu ska jag stoppa i mig äppelpaj och friskna helt. För imorn blir det skola, orkar inte att vara hemma! Bjuder även på en låt.

Skillet- Say Goodbye


 

 


Orkar inte

Vaknade upp och mådde blääh, så nu ligger jag och försöker somna igen. Mår illa och har ont i huvudet, kan livet bli bättre? Mjoh...

Nostalgi i drivor

Har suttit och kollat genom gamla bilder. Från ett tidigare liv. Känns overkligt, att massa år av utveckling och lycka sakta suddas ut, mitt framför ögonen på mig. Läste även min fina systers gamla blogg. Hittade ett inlägg från dagen innan våra världar skiljdes åt på 30 mils avstånd:

"Sista dagen i Skt

Ja, det blir det idag. Sista rycket nu. I morgon flyttar släktet Johansson till kusten. Känns det verkligt da?
Nej, inte direkt... Lilla liten stora alena. I alla fall i hjärtat.

Kom precis hem från Cassis skolavslutning. Va fint och mysigt! Hoppas du blir lycklig, underbara lillasyster.

Älskar älskar, älskar familjen! Ni tillhör min värld mest av alla!!

Puss Pusssssssssss"

Så overkligt. Att det faktiskt funnits en tid då vi kunde sätta oss på bussen och träffas 20min senare. Jag kunde sova där på soffan och glömma livet, sen nästa dag var man lycklig igen. Nu är det 35 mil mellan. Och så fort man kommit dit, börjar man räkna hur många dagar man har kvar. Usch!  Vill vara liten igen. De där människorna som var ens familj, som man träffade dagligen. Vilka är ni nu? Saknad, saknad, SAKNAD!

Nej, missnöjd över mitt nya livet är jag inte. Har finaste vännerna. En kärleksfull familj. Men mina andra halvor, de går inte att ersätta. Och hatet som finns, över att se mina minnen suddas ut, växer för var dag. Min värld, där den flickan växte upp, där kvinnan jag är bildades. Ja, tiden kan inte ersätta de åren...

Slutligen, ja underbara stora syster, lyckan är inte långt bort. Men tankar på att ha vuxit upp i eran värld, med era människor, det får mig att undra. Om lyckan hade funnits från början om vi inte packat och dragit den 16juni2007. Det får vi heller aldrig reda på...

And today I miss you more, than I did yesterday and the day before..


Plugg och film med Frugan

Är det bara jag som tycker att helgerna går fort? Redan söndag liksom, jisses. Denna söndagskväll har jag spenderat med bästa Lovisa. Hon hjälpte mig med att plugga naturkunskap, och det går faktiskt framåt. Härligt! Efter det såg vi på film, Camp Rock. Man bara måste älska Disney! Alltid massa sånger och musik, guld värt. Blir lite sotis när man ser alla på lägret sjunga och spela, vill också kunna! Gitarrandet (nytt ord?) går sakta men säkert framåt. Men jag skulle ju inte platsa på ett musikläger, alldeles för okunnig för det. Nej, får nog träna ett bra tag till innan något sånt syns inom min framtid...


Sovit bort dagen

Hej alla! :) Jag kom hem vid 04.00 inatt och somnade en halvtimma senare. Så därav ingen uppdatering. Sov nämligen till ett. Gick upp och åt. Sen la mig framför film och somnade igen. Hade jätte roligt igår men är så jädra trött idag, blääh.
Gårdagen ägnades iaf åt god mat, prat, flummande och singstar. Samt ett avslut med chatroulette. Slänger upp lite bilder från gårdagen. Sen ska jag faktiskt dra mig mot sängen igen!
Trevlig helg alla! :)

Fixed and done

Känner inte för att fixa mig as mycket inför kvällen. Mina flickor brukar acceptera en hur man än ser ut. Ska hjälpa mamma med maten nu sen är det bara några timmar kvar. Ska verkligen ta bilder ikväll! Gjorde ju det förra gången, men de kom liksom aldrig längre än in på datan, hehe.

Kan bjuda på min tråkiga outfit idag, men facelooken är alldeles för blöööhig. Så det får klaras utan.



Första april

Är det många där ute som stötit på aprilskämt idag? Jag förväntade mig det i skolan, men alla gjorde mig besvikna. Inte ett enda aprilskämt. Får väl se om jag stöter på det senare under dagen.

Ska iväg till Lizette ikväll för att träffa gamla tjejgänget. Var ju ett tag sen sist så vi kände att det var på tiden. Man vill inte glömma bort varandra helt liksom. Jag vet dock inte vad jag ska göra fram tills dess bara, hm....

RSS 2.0