Dag 22 – Det här upprör mig

Finns så mycket som upprör mig, här är några av de sakerna:

Människor som tar allt för givet, med lite finare ord, bortskämda ungar! Det är näst intill äckligt! Varför ska man få allt serverat på silverfat? Vad lär sig de människorna på det, att livet är enklare än man tro? De lär ju inte överleva när dem blir stora iaf.

Skitsnack. Att människor i ens närhet snackar skit om folk HELA tiden, är grymt störande. Har man problem bör man berätta de för personen. Okej, jag vet att även jag snackar skit, det är mänskligt. Men vissa gör det lite FÖR mycket tycker jag.

Synen på kvinnor och män. Varför är det inte jämnställt. Alla talar om att det vore vara jämställt, men mycket snack och liten verkstad. En person kan inte ändra hela världen, hade det gått hade jag varit den personen kan jag lova!

Misshandel, djuraga osv. Ganska självklart. Men jag tycker vårat samhälle är jävligt tragiskt. Varje dag står det i tidningen "kvinna misshandlad på väg hem från stan" "krogsbråk" osv. Inget menat att bara tjejer blir misshandlade! Verkligen inte, killar hamnar ju ständigt i slagsmål. Även djur bli illa behandlade och vanvårdade. Och jag tror personligen att vi hade kunnat förhindra en bra del av alla brott som begåtts. Om omvärlden öppnar ögonen och inser att även om man " inte känner honom, det angår inte mej", så kan man ingripa. Vi är lite väl passiva i vissa sammanhang.


Ja, det var väl några av det saker som upprör mig. Nu blev det mer i den innerbörden "upprör=arg,irriterad", för "upprörd=ledsen" kommer längre ner på listan. Men mina synpunkter än nog ganska lika alla andras, inte sant?

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0