Nostalgi i drivor

Har suttit och kollat genom gamla bilder. Från ett tidigare liv. Känns overkligt, att massa år av utveckling och lycka sakta suddas ut, mitt framför ögonen på mig. Läste även min fina systers gamla blogg. Hittade ett inlägg från dagen innan våra världar skiljdes åt på 30 mils avstånd:

"Sista dagen i Skt

Ja, det blir det idag. Sista rycket nu. I morgon flyttar släktet Johansson till kusten. Känns det verkligt da?
Nej, inte direkt... Lilla liten stora alena. I alla fall i hjärtat.

Kom precis hem från Cassis skolavslutning. Va fint och mysigt! Hoppas du blir lycklig, underbara lillasyster.

Älskar älskar, älskar familjen! Ni tillhör min värld mest av alla!!

Puss Pusssssssssss"

Så overkligt. Att det faktiskt funnits en tid då vi kunde sätta oss på bussen och träffas 20min senare. Jag kunde sova där på soffan och glömma livet, sen nästa dag var man lycklig igen. Nu är det 35 mil mellan. Och så fort man kommit dit, börjar man räkna hur många dagar man har kvar. Usch!  Vill vara liten igen. De där människorna som var ens familj, som man träffade dagligen. Vilka är ni nu? Saknad, saknad, SAKNAD!

Nej, missnöjd över mitt nya livet är jag inte. Har finaste vännerna. En kärleksfull familj. Men mina andra halvor, de går inte att ersätta. Och hatet som finns, över att se mina minnen suddas ut, växer för var dag. Min värld, där den flickan växte upp, där kvinnan jag är bildades. Ja, tiden kan inte ersätta de åren...

Slutligen, ja underbara stora syster, lyckan är inte långt bort. Men tankar på att ha vuxit upp i eran värld, med era människor, det får mig att undra. Om lyckan hade funnits från början om vi inte packat och dragit den 16juni2007. Det får vi heller aldrig reda på...

And today I miss you more, than I did yesterday and the day before..


Kommentarer
Postat av: Syster

Åhh min älskade smulis. Minnena härifrån kommer aldrig suddas ut! En del av allt här kommer ju alltid finnas kvar. JAG kommer alltid finnas kvar! <3 Älskar dig! Puss

2011-04-04 @ 21:06:30
URL: http://minvarldifokus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0