Dag 24 – Det här får mig att gråta

Finns både mycket och lite som får mig att gråta. Att gråta till filmer och sånt händer inte särskilt ofta, även om de berör. Men när det gäller saker som är nära inpå mig kan det väl bli allt oftare. Några saker som får mig att gråta är:

När mina vänner och familj mår dåligt. Finns knappt något värre än att se de personerna man älskar må dåligt. Oftast är man ju ganska maktlös och kan inte hjälpa till. Och det är jobbigt att veta att hur mycket man än finns så hjälper det inte. Inte mycket iaf. Så det kan få mig att gråta.

Mobbning. Jag har sjäv blivit utsatt för det, och det är fruktansvärt att se någon bli utsatt för det. Nu menar jag RIKTIG mobbning. Inte lite ignoration. Jag kanske inte nögrinar, men kan allt fälla en tår när man ser sånt på tv:n.

När jag mår dåligt själv. Oftast blir det så på kvällen att man tänker efter. När man samlar ihop allt, och då mår jag oftast sämre. Så då kan jag gråta lite, för att det ska kännas bättre efteråt.

Det sista som kan få mig att gråta är nog min egna syn på mig själv. Det faktum att jag bryr mig så jädra mycket om andras åsikter är hemskt. Jag känner mig ofta otillräcklig. Som att alla andra är bättre. Och mitt utseende är jag inte de allra minsta nöjd med. Så det ägnar jag ganska mycket tid åt att må dåligt över.

Ja, det var typ det. Finns säkert mer jag gråter för, men kommer inte på det just nu. Lite uppmärksamhets varning kan man tycka, men det är ju en del av listan den här punkten. Sen har vi väl alla upplevt att man gråter när man skrattar för mycket. Den sortens tårar gillar jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0