Dag 23 – Det här får mig att må bättre

Finns väl en hel del egentligen, även om det är så lätt att bara se de dåliga sakerna här i livet. Men detta/dessa får mig att må bättre:

Familjen. Utan mina underbara människor hade jag inte levt idag. Visst kan man bråka och vara allmänt trötta på varandra, men utan dem skulle mitt liv varit kaos. De närmsta banden till lycka är min familj.

Vänner. Kommer inte långt efter familjen. Älskar att ha vänner omkring mig. Mår jag dåligt är det i 99% av fallen mina fina vänner som gör mig glad. Och det är dem jag har alla galna minnen med. Det är helt enkelt ett måste när man vill må bra.

Musik. Ett liv utan musik hade varit som ett liv utan luft för mig, alltså hemskt. Många sömnlöse nätter har musiken helat och lindrat smärtan i hjärtat. En stor medalj till den människa som uppfann musiken alltså.

Komplimanger och uppmuntran. Även om jag oftast säger emot när någon ger mig en komplimang, eller säger att jag är bra på något, så blir jag glad. Om jag då också mår dåligt kan ett par fina ord lyfta mig väldigt mycket. Sen kan det ju bero på vem som säger det och i vilket sammanhang. Men ja, det brukar oftast bättra på humöret.

Kärlek. Alltså i den betydelse till ett förhållande. Därav har jag på sistone mått lite halft, eftersom saknaden efter närhet är så otroligt stor. Att ha familj och vänner hjälper ju såklart, men det är den sista pusselbiten som faller på plats. Ja, kärlek får mig att må toppen.

Mat. Om ni läst min blogg så märker man att mat är ganska mycket den jag är? Låter kanske tragiskt, men mat får mig att må bättre. Just i den mån att jag vet att jag kan äta 1000kg mat utan att gå upp i vikt. Det gör ju hela procedur mycket enklare.

Massa mer. Tusen saker till får mig att må bra. Men det var väl de mesta, största, sakerna. Att bli accepterad och älskad för den jag är, får mig att må bättre. Att andra kan lita på mej och anförtro sig åt mig får mig att må bättre. Att känna mig behövd. Dock får denna listan räcka nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0